ABC REMIANDU

Anítei oñemoî palo a la rueda del progreso

Este artículo tiene 6 años de antigüedad

Hekope'ÿ revuelo oarmáva hikuái gremio transportistako Gobierno nacional, oïva Ministerio de Obras Públicas y Comunicaciones (MOPC) rehe, oavilitáva Ruta 5 osyry haguã vehículo transporte brasileño dos acoplado articulado ojekuaáva “bitrén” ramo, péva Pedro Juan Caballero guive oñeguahëvo puerto de Concepción, kóva río Paraguay péva transporte de soja orekóva producción brasileña Mato Grosso del Sur.

Upéicha camión orekóva peteî remolque articulado ipukukue 19 metros ha orekóva 6 eje rupi, peteî bitrén, ha'e vehículo alta tecnología, ikatúva omedi 30 metros ha oreko 9 eje, péva ojapo carga omohendáva ha ombohasáva menor peso eje pavimento-pe. Kóva omoañete ojehasávo orekóvo carga 40 tonelada ha 75 tonelada (80%-ve).

Péicha, ipukuére, ndoikói tránsito urbano-rã. Péva, oiporu mbovýve combustible, omboguejy contaminación ambiental, ha ogueraha carga pohýi ha 'éva po tonelada ha oreko costo logístico cuantificado tonelada/kilómetro oguahëva 35%, péva Paraguáipe ou porã.